www.muzykoterapia.fora.pl
Czy muzyka łagodzi obyczaje?
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna
->
Muzykodrama
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólna
----------------
Newsy - gorące wieści
Terapia
----------------
Relaks i odprężenie
Muzykodrama
Leczenie naturalne
Edukacja
----------------
szkoły i uczelnie
Badania i eksperymenty
Ciekawe strony www
Oferty
----------------
Oferty terapeutyczne
Wolontariat
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Mikołaj
Wysłany: Wto 6:47, 25 Kwi 2017
Temat postu:
MUZYKODRAMA w kształceniu zdolności oraz terapii nerwic i autyzmu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
W swoich artykułach, Władysław Andrzej Pitak wprowadza pojęcie MUZYKODRAMY, jako formy przydatnej w kształceniu zdolności twórczych oraz terapii nerwic i autyzmu.
Pojęcie, z którym można zetknąć się dotychczas na gruncie niektórych koncepcji wychowania muzycznego, znajduje wykorzystanie nowatorskie, pełniąc wiodącą rolę terapeutyczną. Jeśli zdamy sobie sprawę , że w formie tej odpowiednio dobrane treści z zakresu muzyki , sztuki słowa i elementów ruchu, stale współpracujące ze sobą, możemy sobie wyobrazić zwielokrotniony efekt tych wspólnych działań w celach przez nas zamierzonych.
Autor pisze o prawdach oczywistych , ale sposób ujęcia materiału, dotykanie sedna problemu, świadczy o głębokim zaangażowaniu i rozumieniu poruszanych problemów, opartych o wieloletnie własne doświadczenia, prowadzone w pracy zawodowej wszechstronnie przygotowanego specjalisty : aktora , logopedy, muzykoterapeuty.
Zaproponowane działania zabawowe ( a zabawa dostrzegana jest normalnie jako działanie bezsensowne ), w tym przypadku obok zwykłego wypełniania czasu pełni ważną role terapeutyczną – wymiernych korzyści dla konkretnej osoby lub grupy osób.
Tak przedstawioną formę muzykodramy można przyjąć za ważny czynnik terapeutyczny , jednocześnie zgodny z bogatym systemem kształcenia twórczego i aktywnego, odpowiadającym również potrzebom i wymogom współczesnej pedagogiki.
Koszalin , 02.05.2002 r. dr Mikołaj Borek
Mikołaj
Wysłany: Wto 6:46, 25 Kwi 2017
Temat postu:
.
Artykuły Władysława Pitaka o tematyce pedagogiczno-terapeutycznej
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
[/b]
.
arka
Wysłany: Sob 10:01, 09 Sie 2014
Temat postu: logoterapia dzieci i młodzieży
.
Ćwiczenia dla dzieci wykazujących...”:
„Opanowanie pisma w zakresie elementarnym w klasie I, a później swobodnego pisania czytelnie, płynnie i estetycznie w klasach następnych jest czynnością złożoną i dość skomplikowaną. Wypowiadane wyrazy tworzą układ dźwięków następujących po sobie w kolejnych momentach. Są to tak zwane struktury czasowe. Natomiast napisany wyraz zawiera litery zajmującą określoną przestrzeń: pisząc stawiamy litera po literze od strony lewej do prawej. Są to tzw. struktury przestrzenne. Przekształcenie struktur czasowych w przestrzenne wymaga złożonych operacji w korze mózgowej, koordynacji funkcji analityczno – syntetycznych, słuchowo – wzrokowo – ruchowych.
http://logopeda.pl/
.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin