|
www.muzykoterapia.fora.pl Czy muzyka łagodzi obyczaje?
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
admin
Administrator
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:00, 14 Sie 2015 Temat postu: 49 Międzyn.Festiwal Organowy-Koszalin'2015-I koncert |
|
|
.
49 Międzynarodowy Festiwal Organowy w Koszalinie
Inauguracja 49 Międzynarodowego Festiwalu Organowego odbyła się 3.07.2015 r. o godz. 19:15 w koszalińskiej Katedrze.
Tego dnia wystąpili:
Taras Baginets (Rosja) organy,
Vicente Fortunato Moran (Filipiny-Tajwan) tenor,
Chór Koszalin Canta Centrum Kultury 105 w Koszalinie,
Chór Dysonans Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie,
Eugeniusz Kus dyrygent,
Ewa Szereda przygotowanie chórów
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej.
W programie:
Johann Sebastian Bach Preludium i fuga c-moll BWV 546
Johannes Brahms Es ist ein’ Ros’ entsprungen
Johannes Brahms Herzlich tut mich verlangen op. 122 nr 8 i 10
Franz Liszt Preludium i fuga na temat B-A-C-H
Giacomo Puccini Aria Gratias Agimus Tibi z „Messa de Gloria”
Giuseppe Verdi Aria Ingemisco z „Requiem”
Giacomo Puccini Aria E luce van le stele z opery „Tosca”
Giacomo Puccini Aria Recondita Armonia z opery „Tosca”
Gioacchino Rossini Aria Cujus Animam Gementem ze „Stabat Mater”
Giacomo Puccini Aria Nessun Dorma z opery „Turandot”
Gabriel Fauré Cantique de Jean Racine op. 11
John Rutter Magnificat, cz. I
.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez admin dnia Pon 15:46, 01 Lis 2021, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
admin
Administrator
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:22, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
@
Andrzej Zborowski - konferansjer
@
Eugeniusz Kus - dyrygent + Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej.
@
Vicente Fortunato Moran (Filipiny-Tajwan) tenor,
@
Vicente Fortunato Moran (Filipiny-Tajwan) - tenor + Eugeniusz Kus- dyrygent,
@
Vicente Fortunato Moran (Filipiny-Tajwan) tenor,
@
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez admin dnia Pon 15:46, 01 Lis 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
admin
Administrator
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:32, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
.
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS - grupa żeńska, przygotowana przez Ewę Szeredę
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS - grupa żeńska, przygotowana przez Ewę Szeredę + publiczność
@
Tatiana Pitak - foto-video-reporter
foto: Władysław Andrzej Pitak
@
foto: Władysław Andrzej Pitak
@
.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez admin dnia Pon 15:47, 01 Lis 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
admin
Administrator
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:42, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS-przygotowane przez Ewę Szeredę
(basy+alty
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS-przygotowane przez Ewę Szeredę (basy+alty)
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS-przygotowane przez Ewę Szeredę (tenory+soprany)
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS-przygotowane przez Ewę Szeredę (basy+alty)
@
Chóry KOSZALIN CANTA i DYSONANS-przygotowane przez Ewę Szeredę
@
publiczność
@
publiczność- senator Gabriela Cwojdzińska
@
Ryszard Tarnowski+Krystyna Kościńska
@
foto: Tatiana Pitak + Władysław Pitak
@
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez admin dnia Pon 15:48, 01 Lis 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
admin
Administrator
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:51, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
@
Finał Koncertu Inaugurującego 49 Międzynarodowy Festiwal Organowy w Koszalinie,
w którym wystąpili:
Taras Baginets (Rosja) organy,
Vicente Fortunato Moran (Filipiny-Tajwan) tenor,
Chór Koszalin Canta Centrum Kultury 105 w Koszalinie,
Chór Dysonans Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie,
Eugeniusz Kus dyrygent,
Ewa Szereda przygotowanie chórów
Andrzej Zborowski - konferansjer
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej.
W programie:
Johann Sebastian Bach Preludium i fuga c-moll BWV 546
Johannes Brahms Es ist ein’ Ros’ entsprungen
Johannes Brahms Herzlich tut mich verlangen op. 122 nr 8 i 10
Franz Liszt Preludium i fuga na temat B-A-C-H
Giacomo Puccini Aria Gratias Agimus Tibi z „Messa de Gloria”
Giuseppe Verdi Aria Ingemisco z „Requiem”
Giacomo Puccini Aria E luce van le stele z opery „Tosca”
Giacomo Puccini Aria Recondita Armonia z opery „Tosca”
Gioacchino Rossini Aria Cujus Animam Gementem ze „Stabat Mater”
Giacomo Puccini Aria Nessun Dorma z opery „Turandot”
Gabriel Fauré Cantique de Jean Racine op. 11
John Rutter Magnificat, cz. I
@
@
@
@
@
@
@
@
@
Foto: Tatiana Pitak + Andrzej Krzyżanowski
@
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez admin dnia Pon 15:50, 01 Lis 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
senior
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:46, 17 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
@
John Rutter: Magnificat, cz.1,
Wykonują połączone chóry mieszane:
KOSZALIN CANTA i DYSONANS, przygotowane przez Ewę Szeredę.
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej pod dyr. Eugeniusza Kusa
Data wykonania: 03.07.2015 (Inauguracja 49 Międzynarodowego Festiwalu Organowego)
Miejsce wykonania: Katedra w Koszalinie
Autor filmu: T.Pitak
Realizacja: LOGOS
https://www.youtube.com/watch?v=_jNMjZEmA7E
@
Gabriel Faure: Cantique de Jean Racine, op11
Wykonują połączone chóry (głosy żeńskie) :
KOSZALIN CANTA i DYSONANS, przygotowane przez Ewę Szeredę.
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej pod dyr. Eugeniusza Kusa
Data wykonania: 03.07.2015 (Inauguracja 49 Międzynarodowego Festiwalu Organowego)
Miejsce wykonania: Katedra w Koszalinie
Autor filmu: T.Pitak
Realizacja: LOGOS
https://www.youtube.com/watch?v=Q1ZpyZFnAvQ
@
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chórzysta
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:22, 17 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
.
Magnificat Johna Ruttera to muzyczne opracowanie kantyku biblijnej Magnificat , ukończone w 1990 roku w składzie powiększonym do siedmiu części "na sopran i mezzosopran solo, chór mieszany i orkiestrę (, lub zespół kameralny)" opiera się od łacińskiego tekstu, z przerwami na "Rose , beautifull Rose", wiersz anonimowy angielski na tematy maryjne , początek Sanctus i modlitwą do Maryi. Kompozycja zawiera elementy muzyki latynoamerykańskiej .
.
Kompozytor napisał:
.
... Magnificat - poetyckie uwielbienie, radości i ufności w Bogu, przypisane przez Łukasza Maryi Pannie , że była gotowa do urodzenia Chrystusa - zawsze było jednym z najbardziej znanych i lubianych tekstów biblijnych.
W krajach takich jak Hiszpania, Meksyk i Puerto Rico, dzień święta Matki jest radosny. Ludzie wychodzą na ulice i świętują śpiewając i tańcząc w procesjach.
.
Te obrazy były na zewnątrz uroczystości . Rutter pisze, że to było też gdzieś w jego głowie choć nie był w pełni świadomy faktu, aż do później, kiedy wzorując się na Bachu, dodał do tekstu liturgicznego, piękny stary angielski poemat "róży" i modlitwę "Sancta Maria" oraz interpolowane "Sanctus", śpiewane do chorału gregoriańskiego z cum Jubilo Missa w trzeciej części. Komponowanie Magnificat zajęło kilka tygodni na początku 1990 roku, a premiera odbyła się w maju tego roku w Carnegie Hall w Nowym Jorku.
.
Magnificat Ruttera miało swoją premierę w Carnegie Hall w dniu 26 maja 1990 roku, a pierwsze nagranie z Singers Cambridge i City of London Sinfonia . Oxford University Press opublikowanej w 1991 roku i Magnificat z Rose, piękne Rose oddzielnie w 1998 roku.
>>>
John Rutter omawia pierwszą część jego "Magnificat", w tym jego bezcennych wskazówek wokalistów chóralnych wydajności dla przygotowujących pracę.
.
https://www.youtube.com/watch?v=cEteKxxKKgg&playnext=1&list=PL18C94CA1EC57595C&feature=results_video
@
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chórzysta dnia Pon 11:25, 17 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chórzysta
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:32, 17 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
.
John Rutter - 'Magnificat': 1 (Magnificat anima mea)
Historia i tekst
Magnificat Maryi lub Pieśń jest jednym z trzech Nowego Testamentu kantyków , pozostałe to Nunc dimittis i Benedictus . Maryja śpiewa piosenkę z okazji jej wizyty do Elżbiety , jak opowiadane jest w Ewangelii Łukasza ( Łk 1: 39-56 ). To jest część dzienna, w katolickich Vesper usług i anglikańskiego Nieszporów .
Rutter został zainspirowany "radosnymi uroczystościami Maryi w latynoskich kulturach" , a poczęte dzieło jest "jasne , pełne smaku łacińskiej fiesty".
@
Muzyka i punktacja
.
Dzieło rozpoczyna się krótkim Introit instrumentalnej w G-dur , oznaczonej "Jasne i radosne", na przemian rytm 3/8 i 3/4 . Proste polyrhythms uzyskuje się poprzez podzielenie rytmu 3/4 w dwóch częściach na orkiestrę i w trzech dla chóru.
.
Podczas, gdy Bach skonstruował pierwsze wersety pieśni w kilku rytmach i innej punktacji, Rutter łączy trzy pierwsze wiersze w jednym ruchu chóralnym, traktując różne pomysły na różne motywy i ustawienia, i powtarzając pierwszy wiersz na końcu jako podsumowanie .
.
Sopran i alt wprowadził w unisono "Magnificat anima mea" (Wielbi dusza moja [Pana]). Wokalny motyw "Magnificat" skacze w główną szóstą i podnosi jeszcze wyżej. To jest powtarzany kilka razy w różnych kombinacjach głosowych, zawsze w homofonię .
.
Druga zwrotka, "spiritus meus et exultavit" (I raduje się duch mój), jest śpiewana najpierw przez sopran i alt paralele trzecich. Mężczyźni powtórzają to podobnie i kontynuują w "Deo" (w Boga), Deo akcentowane przez charakterystyczny rysunek z dolnej mordent , który jest powtarzany w całej pracy, często, gdy wymienion jest Bóg.
Zawarcie idei, w "Deo salutari Meo" (w Bogu, moim Zbawcy), wyraża się przez linię zstępującą, na przemian, jeden rytm 3/4, środek w jednym 6/8 i na przemian głosy kobiet w sekwencji . Krótkie podsumowanie "Magnificat anima mea" oznacza koniec drugiej zwrotki.
.
Początek trzeciego wersu, "Quia respexit humilitatem" (Bo wejrzał na uniżenie majątek [jego służebnicy]), staje się jeszcze prostsze: sekwencje powtórzone , a następnie rozszerzone z kolorowymi, równoległymi triad .
Kontynuacją "Ecce enim" (bo oto [... będzie odtąd błogosławić mnie]), buduje Rutter w podobny sposób - wszystkie części podzielone, z kulminacją pierwszej części na "beatam" słowo ("błogosławiony" lub "szczęśliwy") , oznaczony jako " f dolce ".
.
W "omnes generationes" (wszystkie generacje) jest ponownie podane w sekwencji linii malejącej, teraz na przemian jedną miarą 6/8 i jeden z 4/4.
.
Podczas, gdy bas śpiewa pierwszą linię, tenor dodaje sekwencję rosnącą krok po kroku, od jednej do piątej . W wersji Bacha ten sam tekst jest fugą "generationes omnes" , kończąc na "Magnificat", bez retard, z akcentami na każdej sylabie i krótko obcięte.
@
John Rutter omawia pierwszą część jego "Magnificat", w tym jego bezcennych wskazówek wokalistów chóralnych wydajności dla przygotowujących pracę.
.
https://www.youtube.com/watch?v=cEteKxxKKgg&playnext=1&list=PL18C94CA1EC57595C&feature=results_video
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|